Logowanie
Login
Hasło
[ Stwórz nowe konto ]

Informacje o wycieczce - "Śnieżne Kotły"

Nazwa pliku:
dolnośląskie
Region:
KarkonoszeKaszuby
Trasa wycieczki: Szrenica (schronisko) - Śnieżne Kotły - Rezerwat Śnieżne Kotły - Szrenica.
Długość: prawie 13 kilometrów.
Czas przejścia: niecałe 6 godzin.

Wycieczkę rozpoczęliśmy na Szrenicy. Ze schroniska zeszliśmy do Drogi Przyjaźni już za skałkami o wdzięcznej nazwie Trzy Świnki. Szliśmy Drogą Przyjaźni - to ta wzdłuż granicy - we mgle, a właściwie w chmurze, która to pojawiała się, to znikała. Zastanawialiśmy, czy będzie cokolwiek widać na Śnieżnych Kotłach.

Na drodze było pustawo, niepewna pogoda odstraszała wycieczkowiczów, minęło nas może 10 osób. Przeszliśmy obok Łabskiego Szczytu, gdzie swój początek bierze rzeka Łaba. Droga była uznawana przez nas za raczej płaską, zdziwiliśmy się, że aż takie przewyższenia są na tej trasie. Wieża telewizyjna wyrosła przed nami nagle z mgły. Niesamowicie wyglądała: wielka masywna budowla, tuż przed nami.
Chmurę miejscami przewiało i mogliśmy prawie zobaczyć dno Śnieżnych Kotłów. Prawie - bo dno niknęło w lekkiej mgiełce.

Wiało. Mocno. Pełni nadziei, że 'się przewieje' poszliśmy na dół Śnieżnych Kotłów zielonym szlakiem. Ten fragment trasy był miejscami dla mniejszej części naszej ekipy wyczerpujący, ale też najbardziej obfitował w atrakcje (kamienie, zalany fragment szlaku i przedzieranie się przez kosówkę).
Wyremontowaną Mokrą Drogą wróciliśmy do schroniska.

Skład ekipy: 2 dorosłych i 2 dzieci.
Dzieciom się podobało:)

Trasy i punkty załączone do wycieczki: